Hilversum 100  - 100% duurzaam in 2050
Het netwerk van duurzame doeners

Paula Harte

Hartelust communicatie

Diepe indruk maakte een Italiaanse kinderfilm in de jaren ’80 op me, waarin kinderen ervoor gingen strijden dat die vieze fabrieksschoorsteen eens stopte met gele rook uitbraken. De vogels gingen weer fluiten en de lucht was weer blauw! Samen met de toenmalige strijd tegen de zure regen maakte dit me bewust van de eindigheid van de aarde. Ik heb mijn levensstijl hier ook altijd op aangepast.

Blauw hart

Soms omschrijf ik mezelf als iemand met een ‘blauw hart’, een VN-hart. Niet vanwege de internationale politieke arena maar vanwege alle VN-organisaties die de wereld ‘mooier’ en gezonder willen maken. Leuk om dat wereldwijde nu naar het lokale te vertalen! Al 16 jaar geleden kwam ik via de UNESCO in aanraking met thema’s als ‘cradle to cradle ondernemen’, ‘duurzaamheid’ en ‘circulariteit’. Nu liggen ze vast in de Duurzame Ontwikkel-Doelen van de VN en maken ze deel uit van wereldwijd beleid.

Duurzaamheid in Hilversum

‘Think global, act local’: vanuit mijn freelance bureau heb ik 1,5 jaar voor HilverZon gewerkt; toen ik die opdracht afrondde, was er 1 miljoen euro geïnvesteerd in zonnepanelen op gemeenschappelijke daken in Hilversum. Wat een geweldig resultaat!

Blij van toekomstbestendigheid

Ik volg de Hilversum100 Challenges al een paar jaar en word heel blij van iedereen die een creatieve, toekomstbestendige onderneming of project opstart en deelt. Want hoewel de klok op 2 over 12 staat, is het fijn als die niet harder naar half 1 gaat tikken.

Ik werk met veel plezier aan de communicatie voor de Hilversum100, online en offline. Fijn dat we nu het platform ook breder bekend maken! Wil je meer lezen over mij en mijn werk, neem dan een kijkje op www.methartelust.nl.

website: sbddesign.nl